Nieuws
We kijken met veel plezier terug op de bijeenkomst Toekomstbestendige Bedrijventerreinen Regio Stedendriehoek van 29 januari. De middag stond volledig in het teken van buitensporige samenwerking. Want zonder de samenwerking tussen ondernemers, overheid, onderwijs én andere organisaties was dit programma simpelweg niet van de grond gekomen!
In de werkgroepen van onze Regio Deal-programma’s Smart Energy Hubs en Groene & Gezonde Bedrijventerreinen en het SPUK-project Organisatiegraad verhogen op bedrijventerreinen werden volop ideeën uitgewisseld over de projecten en hoe van elkaar geleerd kan worden.
Daarnaast organiseerden we nog een plenair programma waarin Essent ons meenam in de ontwikkeling van de waterstofhub (zie project GROHW) en CCS Energie-advies in de plannen voor de Biogashub Stedendriehoek (lees hier meer). Innovaties die laten zien dat slimme energieoplossingen binnen handbereik zijn. Tegelijkertijd werd benadrukt dat een toekomstbestendig bedrijventerrein om meer vraagt dan alleen energie. Stichting Greendustry onderstreepte het belang van vergroening en liet zien hoe ondernemers en gemeenten hier vaak beiden mee aan de slag willen; al gebruiken ze hier soms andere bewoording voor.
Het belang en succes van de samenwerking werd ook benadrukt door de stuurgroep tijdens het panelgesprek; vertegenwoordigd door Maarten Heere, Erik Visser en Marije Nije Bijvank. Deze publiek-private samenwerking laat zien hoeveel er mogelijk is wanneer overheid, ondernemers en onderwijs écht samen optrekken. Niet naast elkaar, maar met elkaar!
Dank aan alle betrokkenen voor hun bijdrage en energie. Samen bouwen we verder aan toekomstbestendige bedrijventerreinen in de regio.